Translate with 
MENU ZAVŘÍT
6. dubna 2020

Pro Vás i pro nás: 5 tipů jak produktivně pracovat z domova

 

V dnešní době je to tak, že mnozí z Vás i nás jsme nuceni pracovat s omezenímí, nebo pracovat přímo z domova. To může být výzvou i pro velmi organizovaní a disciplinované lidi.

O to více to platí, pokud sdílíte prostor s ostatními členy rodiny. Někteří zůstanou většinu dne v pyžamu a přitom se snaží plnit pracovní i domácí úkoly. To může víst k tomu, že jsu lidé  roztěkaní, pracovní úkoly neodsýpají, myšlenky se toulají kde nemají a vše trvá mnohem déle. Jestli chcete zažít skutečně produktuivní pracovní den, pak je třeba najít si svůj rytmus. A my víme jak na to. Víme jak si osvojit návyky, které nám pomohou zažít obdobný pocit, jako kdyby šlo o běžný pracovní den.

  1. dobrovolná izolace

Známe to všichni. Zatímco se snažíme pracovat, pod nohami se nám pletou hrající si děti, ve vedlejší místnosti štěká pes… To vše může zásadním způsobem ovlivnit vaše soustředění. O telefonátech s klienty, kolegy či obchoními partnery ani nemluvíme. Pokud je to alespoň trochu možné, najděte si nový pracovní prostor, který je izolován od zbytku domácnosti. Ať už je to třeba v ložnici nebo klidně jakákoli jiná místnost, kterou si přizpůsobíte pro aktuální potřeby. Na místo práce v obývacím pokoji, který je středobodem domácnosti a tedy i místem s vysokým hlukem, si najděte prostor, kde se budete mít možnost dobře soustředit.

  1. Organizace především

Ne nadarmo se říká, že čistý prostor = čistá mysl. Vliv našeho okolí na psychiku je zásadní! Proto se snažte udržovat si pracovní plochu uspořádanou. To samozřejmě platí i v běžném provozu. Ovšem za polních podmínek při práci z domova je to ještě více důležité. Ať už se jedná o domácí kancelář nebo kuchyňský stůl, upravte si svůj nový pracovní prostor tak, aby podporuje produktivitu nikoli prokrastinaci.

 

  1. Proč „pyžamo“ není dobrý nápad

Když nikam nemusíte jezdit, je samozřejmě velmi lákavé zůstat celý den v „pyžamu“. I když je to pro většinu lidí pohodlné, vliv na psychiku a pracovní produktivitu je zásadní. Podvědomě je totiž mnohem těžší oddělit práci a relaxaci. Proto odborníci doporučují obléknout se stejně, jako kdybyste šli do práce. Díky tomu se budete cítit profesionálně a připraveni na vše, co daný den přinese. Navíc, pokud musíte absolovovat on-line meetingy, určitě nechcete, aby vás kolegové nachytali v pyžamu J

  1. Nenechte se rozptýlit

Tohle je asi nejtěžší bod ze všech. V domácím prostřední na nás neustále útočí podněty z televize, sociálních médií a mnohá další lákadla, na která bychom si v pracovním prostřední vůbec nevzpomněli. Jenže takové věci jen zbytečně prodlužují neefektivitu a ztrácíte čas, který byste měli věnovat pracovním aktivitám, osobnímu růstu nebo vlastnímu podnikání 

  1. Harmonogram

Nastavte si pracovní dobu podobně, jako kdybyste byli v kanceláři. Den začíná a končí ve stejnou dobu. Naplánujte si pauzu na oběd, přestávky od práce. Důležité ale je, že váš pracovní den by měl být podobně dlouhý jako za jakékoli jiné situace. Pokuste se maximálně odolávat svodům domácnosti. Uvidíte, že budete mnohem organizovanější a den vám rychle uteče.

 

Co říkáte na taková pravidla? Je těžké je dodržovat, když jste doma. Všichni to máme podobné. Ale pokud se budete snažit maximálně držet těchto několika zásad, uvidíte, že uděláte mnohem více práce, budete mít ze svého dne lepší pocit a současná omezení zvládnete v lepší kondici.

Přejeme Vím hodně úspěchů a optimismu.

Jsme v tom spolu.