Translate with 
MENU ZAVŘÍT
3. května 2017

Zuzana Smekalová: Vše jsem se naučila samostudiem a praxí

Má-li každý sport svého šampiona nebo světovou jedničku, v rámci realitní kanceláře RE/MAX ČR tímto šampionem je Zuzana Smekalová a její kancelář RE/MAX Horizont. Svůj profesní život s realitami spojila před deseti lety. Zatímco nyní začínající makléři získávají odbornou průprava v RE/MAX Akademii, Smekalová vzpomíná, jak se vše musela naučit sama a takříkajíc za pochodu.

Jak dlouho působíte u společnosti RE/MAX?

Ve společnosti RE/MAX působím od října 2007 jako makléř. Od ledna 2009 jsem majitelkou kanceláře RE/MAX Horizont, která se za osmileté působení na trhu pětkrát stala nejúspěšnější kanceláří roku v rámci RE/MAX ČR.

Kde jste působila před nástupem do RE/MAX?

Před tím jsem pracovala deset let v zahraniční firmě, kde jsem měla na starosti budování a rozvoj obchodního týmu.

Proč jste si vybrala právě RE/MAX? Na základě čeho jste se rozhodovala?

V zahraniční firmě jsem po deseti letech cítila, že nastal správný čas na změnu. Jeden z mých obchodníků si koupil franšízu RE/MAXu a nadšeně mi vyprávěl o světě realit. To byl pro mne impuls k rozhodnutí vstoupit do jeho kanceláře jako makléř. Nikdy před tím jsem k realitám žádný vztah neměla.

Jaké byly vaše začátky u RE/MAX? Co vše jste se musela naučit?

Začátky byly velmi těžké. U zahraniční firmy jsem byla v pracovním poměru s vysokým platem, služebním autem, maximálními benefity a podporou mateřské společnosti. Po vstupu do sítě RE/MAX jsem absolvovala pouze dvě denní školení. I když je profese realitního makléře velmi náročná na znalost realitních procesů, práva, daní, ekonomiky, stavebnictví, na všechno jsem si musela přijít sama. Znalosti jsem získávala samostudiem a praxí, bez jakékoliv podpory majitele kanceláře. Oproti té době se ale situace změnila, výborně pro nové makléře funguje RE/MAX Akademie, která jim umožňuje získat vzdělání ve všech oblastech, které ke své práci potřebují. Za tento posun jsem moc ráda. Makléři i franšízanti to dnes mají mnohem jednodušší a to je dobře.

Jaké byly první roky poté, co jste se stala majitelkou kanceláře? Jaký to byl skok oproti práci „řadového“ makléře?

Práce makléře je diametrálně odlišná od pozice franšízanta. Za doby působení na pozici makléře jsem byla zodpovědná pouze sama za sebe a za svoje výsledky. Nic víc mě nezajímalo. Pozice franšízanta je mimořádně složitá a náročná a není určena pro každého. Vyžaduje mnohem vyšší nasazení, zodpovědnost, disciplínu a být pro ostatní osobním příkladem a vzorem.

Nakolik jste náročná jako šéfka? Podle čeho si vybíráte spolupracovníky?

Snažím se v první řadě dávat prostor makléřům pro osobní rozvoj. Nenutím je, aby dosáhli výsledků za každou cenu, ale jde mi o kvalitu v mezilidských vztazích a z toho také vyplývá přístup k jednotlivým realitním procesům a jejich zpracování, díky čemuž se daří naplnit synergický efekt referenčních obchodů. To je jeden z důvodů, proč se klienti stále vrací do naší kanceláře. Moje jednání i přístup je vždy založen na racionalitě, a jednání s úctou i respektem. Jsem pro makléře kdykoliv k dispozici, a to nejen s ohledem na jejich pracovní potřeby, konzultace, ale i v rovině lidské a osobní. Jde mi především o to, aby nový makléř dokázal sdílet hlavní hodnoty naší kanceláře. Neakceptuji kolegy, kteří vyvolávají konflikty v týmu, vzájemná spolupráce je naší nejvyšší prioritou.realitní kancelář RE/MAX Horizont

Zuzana Smekalová, realitní kancelář RE/MAX Horizont

Co všechno musí splňovat makléři, aby mohli pracovat ve vaší kanceláři?

Jak jsem již uvedla, jde především o hodnotový přístup, vysoký morální kredit, schopnost osobního rozvoje, k tomu podnikatelské uvažování a myšlení, vlastní image, charisma, empatie a komunikativnost. Nejde jen o to vyhrávat a vydělávat více peněz, jde také o to podporovat a respektovat jeden druhého a žít spokojený a vyrovnaný život se vším, co k tomu patří.

Jak udržujete vysoký standard a profesionalitu vašich makléřů? Posíláte je na nějaká školení, mají povinnost se nějak samostatně vzdělávat?

Noví makléři jsou standardně vzdělávání v rámci RE/MAX Akademie, ostatní podle svého založení absolvují vzdělávají programy, které si sami zvolí. V rámci kanceláře organizujeme společně s externím školitelem Petrem Mazlem vlastní vzdělávací programy k odborným tématům souvisejícím s realitními procesy. Koncepce těchto programů dává makléřům základ pro odbornostní růst a i díky nim jsou mimořádně úspěšní.

Jak těžké je v dnešní době pro začínajícího makléře vytvořit o sobě veřejné povědomí?

Pokud se někdo rozhodne podnikat v realitách, bez zázemí silné, prestižní značky, má pozici velmi složitou. V případě, že jste součástí sítě RE/MAX, máte za sebou podporu silné společnosti, která má vysoký kredit u klientů. Ihned máte k dispozici několik tisíc nemovitostí, které můžete ve spolupráci s ostatními makléři prodávat. Zároveň je makléř známý po celém světě a může se podílet na prodeji 750 tisíc nemovitostí v rámci celého světa. Pokud začínající makléř využije efektivně naše know how, může si veřejné povědomí vybudovat za poměrně krátkou dobu za předpokladu, že je důsledný a zaměřený na každodenní pravidelné aktivity.

Nastaly během vaší makléřské kariéry okamžiky, kdy jste všeho chtěla nechat? Kdy to bylo?

Samozřejmě, to v životě zažije každý. Nejsložitější bylo období, kdy jsem se rozhodla pro zakoupení franšízy a přitom jsem pracovala jako makléř na plný úvazek. Zároveň jsem řídila kancelář, přijímala a školila nové makléře. Spojení obou činností je dlouhodobě neudržitelné a vede k absolutnímu vyčerpání a demotivaci. Je nutné si zpočátku definovat, zda chcete působit jako makléř či majitel.

Jak se vám dařilo v loňském roce, kolik jste uzavřela obchodů? A jak se dařilo celé vaší kanceláři? Lze to nějak kvantifikovat čísly?

V loňském roce se naší kanceláři dařilo výborně, opět jsme se stali kanceláří roku. Výnos kanceláře po personálních změnách, které jsem učinila, přesto vzrostl o neuvěřitelných 17,5 procenta.

Získala jste za vaše pracovní úspěchy nějaká významná ocení?

Za dobu mé působnosti v RE/MAX ČR jsem se dvakrát stala makléřem roku, získala jsem prestižní mezinárodní ocenění Platinum Club a Charmain´s Club, od roku2011 jsem díky svým výsledkům členem celosvětového klubu Hall of Fame. Kancelář RE/MAX Horizont celkem pětkrát získala titul kancelář roku RE/MAX ČR.

Jak velkou motivací při výběru práce makléře pro vás bylo finanční ohodnocení a na druhé straně možnost plánovat si svůj denní diář?

Finanční ohodnocení bylo pro mne velmi důležité – musela jsem zabezpečit rodinu – sama jsem vychovávala děti, splácela vysokou hypotéku. Organizovat si svůj čas je to nejlepší, jak může člověk skloubit práci s osobním životem. Tedy pokud je ovšem mimořádně disciplinovaný a je schopen si plánovat a realizovat efektivně svoje aktivity.