Page 37 - ResidentART podzim - zima 2017-2018
P. 37
PeTR hRDý:
ZAkLáDáme si
NA kvALiTě
Když začaly před mnoha lety v České republice krachovat textilní továrny,
musel se Petr Hrdý vydat pro látky za hranice. Tak začala dlouhá cesta
společnosti, která dnes patří mezi českou špičku v šití oděvů na míru.
„Spokojenost klientů je pro nás hodně důležitá, je naším nejlepším
marketingovým nástrojem,“ říká Petr Hrdý, jeden z majitelů značky Peter
James Proud, jejíž showroom můžete navštívit v pražské Dlouhé ulici.
Text: Martina Peřinková, foto: Peter James Proud
Působíte v oblasti reklamního textilu, jste se dostali Co pro vás bylo v začátcích nejtěžší?
k zakázkovému šití? Pro mě byl zásadní krok to, že jsem do té doby byl vždy
Začínali jsme před 17 lety s reklamním textilem a mimo jiné zaměstnanec a tímto krokem jsem se stal sám sobě
jsme na požadavek určitých klientů začali šít i košile zaměstnancem. Ale nejtěžší bylo asi přesvědčit lidi
na míru. Protože postupem času české textilní fabriky, ve výrobě, že ta kvalita, kterou po nich chci, je jiná, než
odkud jsme brali látky, začaly krachovat, museli jsme pro ně kterou dosud produkovali. švadlena jako taková je obor,
jezdit do zahraničí. Tam samozřejmě byly krásné látky který dnes úplně nefrčí, takže mladé švadleny nejsou.
a kvalitní, ale drahé. Což se pro náš byznys nehodilo. Textilní fabriky, jako je třeba OP Prostějov a podobné, které
I tak jsme ale zakoupili několik druhů látek, spíše pro se postupně rozpadly, jely většinou pásovou výrobu v nějaké
vlastní účely, protože jsme nemohli v Čechách sehnat kvalitě. Ale přece jenom, když si necháte ušít košili na míru,
pěknou košili. Z těchto látek jsem si nechal po sebe ušít dvě tak očekáváte, že kvalita bude někde jinde, než je běžné. Že
tři košile. Pak mě někdo potkal a košile se mu líbila, říkal se bude nad konfekcí vyjímat. Poměrně dost času tedy
jsem, že to jsme si vyrobili sami. A můj známý, že by chtěl zabralo dostat produkt po kvalitativní stránce na vyšší
taky. A takhle to vlastně začalo. Pak se to začalo postupně úroveň.
nabalovat. Dneska šijeme košile na míru už 15 let. Obchod
v Dlouhé ulici máme už třetím rokem, to byl další krok kolik košil dnes produkujete?
v budování značky a servisu pro klienty. Dílnu máme stále na Moravě. Působí v ní sedm švadlen a ty
jsou schopné ušít průměrně 300 košil měsíčně.
říkal jste, že jste začínal s reklamním textilem.
k tomu jste se dostal jak? jaká je čekací doba?
Moje manželka měla firmu, zabývala se dodáváním Standardní dodací termín máme 20 pracovních dní a umíme
textilního vybavení do hotelů a restaurací. Postupně se i expres dodání, které je do sedmi dnů. Většinu látek máme
sortiment rozrostl i na dodávání oblečení skladem. Je to asi dva tisíce látek. Ale od každé látky máme
do gastronomických podniků, třeba pro číšníky a pro maximálně na tři košile, ne víc. Takže není problém, že by
barmany. Když jednoho dne odešla na mateřskou, zákazník čekal déle. Ale většinou, když zákazník takto chvátá
společnost jsem vlastně zdědil. Dnes tento byznys stále a potřebujeme košili mimořádně rychle, jedná se tak v 80
provozujeme, ale už jen okrajově. Dvě hlavní větve našeho procentech případů o svatbu. Což znamená potřebu bílé
podniku jsou reklamní textil a zakázkové šití na míru pod košile, a to není nijak složité zařídit. Asi tak čtyřikrát do roka
brandem Peter James Proud. skladové zásoby doplňujeme. >>
37