Page 39 - ResidentART podzim - zima 2017-2018
P. 39
1. Zákazníci mají opravdu z čeho
vybírat, na skladě je k dispozici
kolem dvou tisíc látek.
2. hra s barvami a motivy je
oblíbenou činností při návrhu košile.
jak se k vám zákazníci dostali předtím,
že jste měli showroom?
Navštěvovali jsme zákazníky doma, v kanceláři, jak to komu
vyhovovalo. Tento servis ale poskytujeme neustále, pokud to
někomu vyhovuje, rádi k zákazníkovi přijedeme. Nyní k této
službě máme navíc i showroom. Máme tu vždy několik košil
ušitých pro případ, že někdo potřebuje košili opravdu
rychle. A pak také tyto košile slouží jako inspirace. 1
jak široký sortiment poskytujete?
Dnes je v naší nabídce 30 typů různých límečků, 25 druhů
manžet, spousta knoflíků a barevných nití. Nešijeme ovšem
pouze košile, ale i další produkty, jsme schopni nabídnout
kompletní servis. šijeme spodní prádlo, ponožky, pyžama,
noční košile, ale i obleky a kabáty, na zakázku šijeme i džíny.
kdo jsou vaši klienti?
Má to několik aspektů. Košili na míru potřebuje někdo, kdo
se nevejde do klasické konfekce, do které se ale nevejde
téměř nikdo. Většina lidí potřebuje korekci, někdo drobnou,
někdo větší. Další věcí je to, že někdo má specifický
požadavek, což většinou bývá v případě, že zákazník vidí
košili, která se mu líbí, ale není schopný ji někde sehnat.
A jeden z dalších aspektů je ten, že zákazník chce mít něco
unikátního, specifického, exkluzivního. Chce mít něco, co
nikdo jiný nemá. To jsou asi základní myšlenkové směry
našich klientů a někdy se samozřejmě prolínají.
Produkt zakázkového šití na míru je velmi specifický.
Nové zákazníky získáváme na základě referencí – když o nás
spokojený zákazník řekne dalším lidem. A to samozřejmě
nějakou dobu trvalo, než nám klientela narostla. Základní
marketingové nástroje v našem byznysu úplně nefungují. 2
jak hodně se v oboru zakázkového šití mění módní trendy? jaké máte nejbližší plány?
Z větší části tvoří naši klientelu muži, kteří jsou Přemýšlíte o otevření dalšího butiku?
konzervativnější. Pokud se budeme bavit o oblečení, jako je Další butik zatím neplánujeme. Od okamžiku, kdy jsme
oblek, košile, kravata, tak tady se módní trendy prakticky otevřeli náš showroom, ale přemýšlíme o expanzi
nemění. Dneska se tedy nosí vše hodně vyštíhlené oproti do zahraničí. Tím, že sídlíme v Dlouhé ulici, chodí k nám
době před 15 lety, kdy bylo běžné nosit oblek o jedno až dvě i cizinci. Dokonce nám Angličané říkají, že bychom měli
čísla větší. Dneska jsou módní malé límce, před pár lety se otevřít pobočku v Londýně. Přitom si troufám tvrdit, že
nosily límce vysoké. Ale když pojedete do Itálie do speciální zrovna Londýn je Mekka šití košil na míru. Ale i tak to
prodejny košil, budou mít v nabídce límce velké i malé. vypadá, že bychom tam uspěli. O expanzi do zahraničí tedy
Dnes je trend, že se nosí různé styly, které se mnohdy uvažujeme, ale nebude to v dohledné době. Tím nejbližším
i kombinují. Kromě toho, že se nosí vše vyštíhlené a oblíbené krokem je, že chceme nabízet i pánské oblekové boty.
jsou potisky, tak žádný výrazný módní trend nepozoruji. Nebudeme je vyrábět sami, ale chceme je zařadit
Na otázku, co se dnes nosí, odpovídáme, že cokoliv. Důležité do sortimentu. •
je, aby se v tom člověk cítil dobře. Kromě toho, že spousta
lidí nemá konfekční velikost, tak pracujeme s aspekty, které
jim pomáhají, aby se v tom cítili dobře. Vybíráme tvar límce,
který se jim hodí k postavě a k obličeji. I když se nosí malé
límce, tak pokud někomu nesluší, tak ho do něj nebudeme
oblékat.
39